18. 06. 2019 15:31 , článok bol aktualizovaný 18. 06. 2019 17:14 | ŽIAR NAD HRONOM/tvnoviny.sk

Príbeh vyhodeného nevidiaceho chlapca rozhneval Slovákov. Motorest tvrdí, že všetko bolo inak

Celú udalosť pôvodne opísala zákazníčka, ktorá celý incident videla.

Reštaurácia pri Žiari nad Hronom.
Reštaurácia pri Žiari nad Hronom. Foto: reprofoto/Facebook/NekŕmteNásOdpadom

Príbeh so slepým chlapcom, ktorého čašník a majiteľ motorestu Dubnik pri Žiari nad Hronom odmietol v priestoroch podniku obslúžiť koluje internetom a má tisíce zdieľaní na sociálnej sieti.

Do motorestu pri Lovčiciach sa prišla najesť rodina s nevidiacim chlapcom a jeho vodiacim psom. Keď si chcel objednať jedlo nastal problém. Čašník razantne odmietol, aby sa rodina so psom vnútri najedla. „Pán sa slušne spýtal čašníka, či sa môžu naobedovať a zobrať i psa. Čašník razantne odmietol, nemôžu sa so psom najesť dnu. Na moje prekvapenie ani vonku, vraj tam on neobsluhuje," uverejnili na facebookovej stránke Nekŕmte nás odpadom.

Zákazníci po tom, čo videli vstúpili do veci. „Spýtali sme sa čašníka, ako je možné, že nechce pustiť dovnútra vodiaceho psa? On povedal, že to je zákon“. Povedali mu, že zákon jasne dovoľuje vojsť do stravovacích zariadení so slepeckým psom.  „On povedal, že má také nariadenie...Odmietal sa s nami o tom ďalej baviť. Zrušili sme našu objednávku a odišli von aj my,“ píše sa v statuse.

Rodina bola stále tam, pred podnikom a odchádzajúci zákazníci im povedali, že ich celá situácia mrzí. "Na to sa slepý chlapec rozplakal. To ma úplne zlomilo. Mamina ho chlácholila, no mne začali padať slzy spolu s ním."

Stránka zverejnila aj reakciu podniku. "Nebudeme sa k tomu vyjadrovať,” znie v stanovisku k prípadu. Po pár dňoch ale zverejnili stanovisko k situácii na svojom facebooku.

Píšu, že príbeh, ktorý medializovala zákazníčka, ktorá sa v tom čase nachádzala v ich reštaurácii je skreslený a nepravdivý. "Po tom, čo do našej reštaurácie vstúpili zákazníci so psom, ich obsluha upozornila, že vstup so psom je do stravovacích zariadení zákonom zakázaný. Keď títo zákazníci obsluhe vysvetlili, že ide o slepeckého psa, čo si obsluha bohužiaľ na prvý pohľad nevšimla, obsluha im oznámila, že to samozrejme mení situáciu, avšak ich aj tak nemá kde usadiť," píše motorest.


zdroj: Facebook/MotorestDubník

Nevidiaci Jaro so svojou asistentkou a labradorom.
Nevidiaci Jaro so svojou asistentkou a labradorom. Foto: Facebook/NekŕmteNásOdpadom
 

Prípadom sa začala zaoberať aj poslankyňa a novozvolená europoslankyňa Lucia Ďuriš Nicholsonová, ktorá sa obrátila so sťažnosťou na Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie pre porušenie právnych predpisov a Dohovoru OSN o právach osôb so zdravotným postihnutím.

So sťažnosťou sa taktiež obráti aj na komisárku pre osoby so zdravotným postihnutím Zuzanu Stavrovskú, ktorej hlavnou úlohou je ochrana práv osôb so zdravotným postihnutím.

zdroj: Facebook/NekŕmteNásOdpadom

Komentáre ( 0)

 

VIAC Z Domáce

Už ste čítali?