10. 06. 2019 13:21 , článok bol aktualizovaný 10. 06. 2019 17:16 | BRATISLAVA/TASR, TV Markíza

Železnice sa pochválili novými vlakmi. Pozrite sa, ako vyzerajú a čo všetko ponúkajú

Dodané vlakové jednotky budú jazdiť v Banskobystrickom, Žilinskom a Trenčianskom kraji.

Nová vlaková súprava
Nová vlaková súprava Foto: ZSSK
Nová súprava vlak vo Zvolene.
Nová vlaková súprava
Nová vlaková súprava

Projekt modernizácie vozidlového parku a opravárenskej infraštruktúry, podporený z európskych zdrojov, prinesie Slovensku v nasledujúcich dvoch rokoch najviac nových vlakov pre regionálnu železničnú dopravu.

Zástupcovia Ministerstva dopravy a výstavby SR, Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) a ŽOS Vrútky predstavili vo Zvolene novú dieselmotorovú jednotku série 861, ktorá je prvým vozidlom z celkovo objednaných 21 kusov, ktoré ZSSK očakáva od dodávateľa do konca roka 2020.

TIP: Po Slovensku budú jazdiť nové vlaky: Pozrite sa, na čo sa môžu cestujúci tešiť

Výrobcom vlakových jednotiek sú ŽOS Vrútky. "Do konca tohto roku by mal dodávateľ Železničnej spoločnosti Slovensko odovzdať ešte osem kusov a v roku 2020 ďalších 12 kusov," povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký.

Dodané vlakové jednotky budú jazdiť v Banskobystrickom, Žilinskom a Trenčianskom kraji. Podľa predsedu predstavenstva ŽOS Vrútky Petra Maleca ide o moderné a environmentálne dopravné prostriedky, ktoré cestujúcim ponúkajú vyšší komfort a kultúru cestovania, a tiež bezpečnosť a spoľahlivosť prepravy.

Vybavenie vlakov

Vlaky disponujú kapacitou 115, respektíve 171 miest na sedenie (podľa typu vlaku) a 80, respektíve 120 miest na státie. Všetky budú vybavené klimatizáciou, wi-fi pripojením, informačným systémom pre cestujúcich, kamerovým systémom i systémom počítania cestujúcich.

ZSSK počíta do roku 2022 aj s dodávkou 25 kusov moderných elektrických vlakových jednotiek, piatich hybridných elektrických vozidiel a jedným multifunkčným rušňom.

Dodanie dieselových jednotiek je výsledkom projektu Modernizácia vozového parku ŽKV v rámci OP II - 1. časť. ZSSK získala naň príspevok z eurofondov vo výške takmer 74,84 milióna eur. Ďalších takmer 2,2 milióna eur prispel dopravca z vlastných zdrojov. 

 

Komentáre ( 0)

 


Už ste čítali?