03. 06. 2019 06:00 | BRATISLAVA/zg

Chudnite do plaviek: Stačí vám na to šesť týždňov

Porazte genetiku, ak k vám nie je zhovievavá.

Ilustračná snímka.
Ilustračná snímka. Foto: Mike Orlov/shutterstock.com

Pred pár dňami to na plavky nevyzeralo, ale dnes je situácia iná. Užívame si nádherné dni s teplotami leta a ak ste pred zrkadlom hrôzou ste zistili, že budete treba schudnúť do plaviek, máme dobrý tip.

Aj keď naše krivky predurčuje genetika, vďaka fitness programu, ktorý dáva viac zabrať špecifickým partiám, vieme predsa len dosiahnuť vyváženejší vzhľad.

Prečítajte si: Rady, aby sa plavky nestali vaším nepriateľom

Odborníčka Samantha Claytonová nám prezradila plán, ako sa dostanete do letnej formy ešte predtým, než si oblečiete plavky alebo šaty, ktoré ležalo pol roka v skrini.

Nepotrebujete žiadne peniaze, iba pevnú vôľu na šesť týždňov. Tu je jej denný fitness plán, ktorý vám pomôže s problémovými partiami -pás, zadok a stehná. Podľa Caytonovej dodržiavanie tohto plánu je musíte podriadiť rozumne nastavenému stravovaniu.

PONDELOK

Beh alebo chôdza do kopca (30 minút) - cvičenie do kopca je ako vzpieranie pre váš zadok a stehná. Tieto fitness aktivity pomôžu pekne zdvihnúť túto časť tela a vďaka behu (alebo chôdzi), ktorý je kardiovaskulárnym cvičením, spálite aj tuky.

UTOROK

Drepy, výpady, cviky „horolezec" a výstupy na lavičku -dajte si po 15-krát z každého cviku, celú sadu cvikov zopakujte štyrikrát. Časom môžete pridať aj závažie - začať môžete s fľašou vody a neskôr sa môžete prepracovať aj k väčším závažiam pre zvýšenie obtiažnosti cvikov.

A dôvod? Budovanie silných stehenných a sedacích svalov vám môže pomôcť na ceste za vytúženým vzhľadom - vypracovanou spodnou časťou tela.

STREDA

Oddych a strečing - dôvodom je, že oddychové a zotavujúce dni sú rovnako dôležité ako tréningové dni. Telo tak získava čas na regeneráciu. Strečing počas oddychového dňa pomôže uvoľniť boľavé svaly a budete sa cítiť lepšie.

ŠTVRTOK

Intervalové cvičenia - beh s vysokými kolenami, kliky, brušáky, úklony do strán v stoji, skákanie na jednej nohe, skákanie cez švihadlo. Každý cvik robte po dobu 45 sekúnd, oddýchnite si 15 sekúnd. Celú sadu opakujte 30 minút.

Odborníčka tvrdí, že intervalové cvičenie je ideálne na spaľovanie tukov. Týmto spôsobom dokážete dosiahnuť hmatateľné výsledky v relatívne rozumnom čase. Vybrané cviky sú zamerané najmä na posilnenie telesného jadra.

TIP: Plavky si treba meniť po každom plávaní

Vždy, keď sa telo snaží nájsť rovnováhu, napríklad ak stojíte na jednej nohe, práve vaše telesné jadro sa aktívne zapája do celého procesu.

PIATOK

Aktívny oddychový deň - choďte sa bicyklovať, zaplávať si alebo si vybehnite na prechádzku do lesa, resp. robte akúkoľvek fyzickú aktivitu v pomalom ale vytrvalom tempe jednu hodinu.

A prečo? Trochu voľnosti vo výbere nikdy nezaškodí a najmä človek si vyberie takú aktivitu, ktorá ho baví. Nepretržité cvičenie povzbudzuje vaše telo k spaľovaniu tukov a pridaným bonusom je, že vám pomôže uvoľniť sa, keďže robíte niečo, čo je zdravé a prináša vám potešenie.

SOBOTA

Náročný tréningový deň - dajte si čo najviac do tela a potrápte svoj zadok a trup zo všetkých uhlov. Dôvodom je, že šikmé pohyby vám pomôžu vypracovať strednú časť tela a spevniť svalstvo v spodnej časti tela.

NEDEĽA

Oddych a zotavenie - je to pre telo rovnako dôležité ako záťaž. Tak si môžete „vyložiť nohy na stôl". Aspoň od cvičenia.

Typy postáv a plavky.
Typy postáv a plavky. Foto: Romashechka/shutterstock.com
 

Barbara Jagušák v Teleráne poradila plavky na každý typ postavy

 

Komentáre ( 0)

 

VIAC Z My ženy

Už ste čítali?