06. 09. 2019 19:00 | BRATISLAVA/TV Markíza

Urobiť školákom zdravú desiatu nie je vôbec ťažké. Tu je zopár tipov

Ich príprava je veľmi jednoduchá, chce to len trošku času.

Ukážky desiat pre deti.
Ukážky desiat pre deti. Foto: TV Markíza

Nočná mora pre mnohých rodičov. Desiata pre školáka. Vymyslieť niečo každý deň nie je jednoduché. Ak sa školák cez prestávky nenaje, telo nemá energiu.

Ideálne je podľa odborníkov celozrnné pečivo a veľa zeleniny a ovocia. Aby bola desiata pestrá. Máme pre vás tipy ako desiatovú výzvu zvládnuť.

Pri príprave desiaty je dôležité, či školák raňajkuje. Mnohé deti dnes prvé jedlo dňa vynechávajú. Vtedy treba do tašky pribaliť viac, aby vydržali do obeda.

V prvej polovici dňa by mala desiata obsahovať aj sacharidy, lebo deti majú vysoký výdaj energie. Sacharidy obsahuje napríklad čerstvé ovocie, v zime môžeme použiť sušené.

Na sladkosti a fastfoodové jedlá zabudnite

Poradkyňa pre výživu Alexandra Patay tvrdí, že si netreba robiť ťažkú hlavu. Stačí dodržiavať pár zásad, aby bola desiata pestrá aj zdravá.

„Základ je obmieňať chlebík. Ak používame chlebík alebo pečivo, nemalo by byť rovnaké. Skúsme ísť po rôznych obilninách, kváskový chlebík," vysvetlila

Tipy na dobré desiaty

Základom je veľa zeleniny, z ktorej sa dajú robiť rôzne nátierky. Tavené syry odporúča nahradiť zdravou alternatívou. Do čerstvého či tvarohového syra stačí zamiešať bylinky.

Červená šošovica s bylinkami a sušené rajčiny.  Môžete zmiešať tvarohový syr s mrkvou s drvenou rascou a zelené bylinky. Dobrá je aj mrkvová nátierka.

Orechy a mandle - ilustračná snímka
Orechy a mandle - ilustračná snímka Foto: Shutterstock.com
 

Každý deň vraj treba deťom dopriať aj hrsť orechov. Podporujú mozgovú činnosť.

Hlad školáka môže zahnať aj šalát z mrkvy a jablka. Stačí pár kvapiek citrónovej šťavy a olivového oleja. Tipom na prvé jesenné dni je varená kukurica, ktorú môžu deti jesť aj na studeno.

TIP: Kukurica je zázrak zázrakov. Je dobrá pre diétu, celiatikov i libido

Niektorí rodičia dávajú deťom peniaze, aby si niečo kúpili. Vlastná desiata je lepšie cesta. Takto majú prehľad o tom, čo ich školák zje.

Domáce je najlepšie. To platí aj o domácich koláčoch, ktoré môžu nahradiť kupované sladkosti.

Dôležitý je aj pitný režim detí. Nezabúdajte, že najlepšia je čistá voda.

 

Komentáre ( 0)

 

VIAC Z My ženy

Už ste čítali?