12. 09. 2019 09:00 | BRATISLAVA/PR článok

Ako sa účinne zbaviť jesennej únavy?

Máme pre vás pár praktických rád, ako sa jej účinne zbaviť.

Ilustračná snímka.
Ilustračná snímka. Foto: Seocentrum

Aj keď podaktorí sa ešte stále neviete zmieriť s koncom leta, jeseň je tu a čím skôr tento fakt príjmete, tým lepšie pre vás. Ak vás ale každý rok trápi jesenná únava a neviete, ako s ňou úspešne bojovať, máme pre vás pár praktických rád, ako sa jej účinne zbaviť.

Zmena stravovacích návykov

V letných mesiacoch sme si dopriali veľa vyprážaných, ťažkých jedál. Skúste pre začiatok zmeniť svoje stravovacie návyky. Obmedzte tuky a cukry a zamerajte sa hlavne na príjem bielkovín, ktoré vám dodajú potrebnú energiu a pomôžu zahnať jesennú únavu. Bielkoviny dostatočne zasýtia a pocit sýtosti bude pretrvávať oveľa dlhšie ako pri tukoch, či sacharidoch.

Ak máte potvrdenú intoleranciu na lepok, odporúčame vám vyberať si lepšie bezlepkové múky. Ak si chcete robiť koláče, zákusky, pečivo, odporúča sa priplatiť si za kvalitnejšiu bezlepkovú múku na pečenie ako kupovať nekvalitné, ktoré môžu tráveniu ublížiť. Alergia na lepok/ glutén, je pomerne rozšírená a preto sa nemôžeme čudovať, že lekári apelujú na úpravu stravovacích návykov.

Odporúčame vám konzumovať ľanové semiačka, cottage cheese s tekvicovými semiačkami alebo chia semiačkami. Nepohrdnite ani kvalitným bielym jogurtom, ktorý keď si dochutíte sezónnym ovocím, máte skvelú pochúťku na raňajky, či desiatku. Ak patríte ku kávičkárom, skúste klasickú kávu nahradiť zdravšou zelenou kávou.

Podporte produkciu serotonínu

Počuli ste už niekedy o hormóne šťastia? Odborne ho nazývame serotonín a práve jeho nedostatok môže byť príčinou jesennej únavy. Lekári a viacerí odborníci odporúčajú tento hormón dopĺňať napríklad prechádzkami v prírode, ktoré sú pre nás upokojujúce a navodzujú pocit šťastia.

Zvýšiť produkciu serotonínu môžeme aj príjmom antioxidantov, ktoré nájdete napríklad v tmavej čokoláde s minimálne 70 % obsahom kvalitného kakaa. V pochmúrnych jesenných dňoch oceníte aj relax v termálnych vodách, vo wellness centre. Výhodou pre vás bude, že hotely ponúkajú wellness pobyty pre dvoch aj v tomto ročnom období, dokonca za zvýhodnenú cenu. Podporte produkciu serotonínu a zbavíte sa jesennej únavy.

Ak plánujete ísť do wellnessu, sáun a do bazénov, nezabúdajte si so sebou zobrať letné gumené šľapky. V prípade, že by ste chodili naboso, mohlo by sa stať, že by vám cez otvorené ranky na chodidlách prenikol do tela vírus a spôsobil by vznik bolestivých bradavíc.

Prechádzky v prírode

Do prírody sa však nezabúdajte dobre obliecť. Jeseň je premenlivá. Inokedy môže byť teplo a v priebehu pár minút sa počasie dokáže úplne zmeniť. Nezabúdajte si obliecť hrubšie dámske tričká, páni samozrejme pánske. Nezabúdajte však najmä na ochranu krčnej chrbtice a na teplé termo ponožky. Nohy a krk musia byť v jesennom premenlivom počasí dostatočne chránené.

Aj hodina denne strávená v prírode vám môže pomôcť zbaviť sa jesennej únavy.

Komentáre ( 0)

 

VIAC Z My ženy

Už ste čítali?