02. 07. 2020 09:55 | PRAHA/rd

Žena si v bankomate zabudla peniaze, poctivého nálezcu odmietli v banke aj na úrade

Že jej chýbajú penaize, zistila až na druhý deň v obchode.

Ilustračné foto
Ilustračné foto Foto: shuterstock.com/Icatnews

Nikto z nás si nemôže povedať, že jemu sa to určite nestane. Hoci transakciu v bankomate dokončíme, peniaze už z rozličných dôvodov však nevezmeme.

O takomto jednom príbehu píše idnes.cz. Pani Dáša vyberala z bankomatu istej banky tisíc českých korún (asi 37,5 eura).

Až na druhý deň, keď chcela v obchode zaplatiť hotovosťou, zistila, že má v peňaženke len zopár mincí. Ihneď pochopila, čo sa stalo. Keď čakala na peniaze z bankomatu, zazvonil jej mobil a odišla.

Zašla tak do pobočky banky, či má šancu vypátrať, kde jej peniaze skončili, prípadne či mala šťastie v podobe poctivého nálezcu.

A naozaj mala. Dozvedela sa, že klient, ktorý bol pri bankomate po nej, bankovku našiel a chcel ju na pokladni odovzdať. Pracovníčka banky ho však odmietla s odôvodnením, že takýto vklad nemôže prijať, pretože ho nemá ako zaúčtovať.

Odporučila ho na straty a nálezy na mestskom úrade, kde sa vydala aj pani Dáša. Keďže takéto oddelenie úrad nemá, zaoberala sa tým len vedúca. Za tou bol aj nálezca tisíc koruny.

Vedúca úradu ho však poslala preč, vraj nejde o typický nález, hotovosť prijať nemôže a nech zájde na políciu. Či tam nálezca urobil, už nevedno.

„Štandardný postup, ktorý pracovníci banky musia dodržať, je ten, že nálezcu musia zoznámiť so zákonnou úpravou, podľa ktorej je nutné nálezcu odkázať na miestnu správu úradu, prípadne priamo na políciu," uviedla banka.

Pokiaľ by tak nálezca neurobil alebo by ho tieto inštitúcie odmietli, mal by sa vrátiť späť na pobočku, kde vyplní protokol o nájdenej hotovosti.

„Pracovník pobočky je povinný zistiť čo najpodrobnejšie informácie, dátum a čas, kedy došlo k nájdeniu a či a kedy nálezca zrealizoval v bankomatu autorizovanú transakciu," dodala banka.

Komentáre ( 0)

 


Už ste čítali?