04. 08. 2021 19:21 | BRATISLAVA/TV Markíza

Zmätok na diaľnici. Objavili sa tabule, vďaka ktorým mohli vodiči jazdiť rýchlejšie, išlo o omyl

Podobných tabúľ o konci obce bolo v Bratislave viacero.

Tabuľa na diaľnici v Bratislave, ktorá zmiatla vodičov.
Tabuľa na diaľnici v Bratislave, ktorá zmiatla vodičov. Foto: TV Markíza

Zmätok na diaľnici v Bratislave. V posledných dňoch sa v hlavnom meste objavili viaceré zvislé značky, vďaka ktorým mohli vodiči jazdiť podstatne rýchlejšie. Problémom je, že ich diaľničiari odkryli omylom.

Reportér David Vido prešiel cez Einsteinovú ulicu v Bratislave popri zoo. Vďaka spomínanej tabuli mohli vodiči ešte cez víkend ísť rýchlosťou až 130 km/h.

,,Aj ja som si tie značky všimol. Tiež tomu celkom dobre nerozumiem, či to súvisí s pripravovanou zmenou rýchlosti na diaľnice prechádzajúcej cez mesto. Viem, že to je jediná zmena ktorá sa pripravuje," vysvetlil motoristický novinár Alexander Štefuca.

Zmetení boli aj viacerí vodiči, ktorí nám volali. Podobných tabúľ o konci obce bolo v Bratislave viacero. Dnes, keď sme jednotlivé úseky prechádzali a tabule už boli prekryté.

„Pri zavádzaní tohto dopravného značenia sa spravila chyba a jeden deň tam boli, ale druhý deň sú prekryté. Správne to malo byť tak, že mali najprv doplniť začiatok Bratislavy a až potom dávať koniec," dopravný analytik myslí si Jozef Drahovský.

Novelu zákona, ktorá upravuje rýchlosť na diaľnici v obci schválil parlament na jar, platí od júla. Závádzanie do praxe sa Národnej diaľničnej spoločnosti nepodarilo tak, ako chceli.

„Môžeme potvrdiť, že Národná diaľničná spoločnosť pripravuje modernizáciu a doplnenie IRSD na diaľniciach D1 a D2 v Bratislave a s tým spojené zmeny v líniovom riadení dopravy. Systém líniového riadenia ešte nie je spustený. Dopravné značenie, označujúce začiatok a koniec mesta Bratislava, na ktoré sa pýtate, bolo omylom odokryté," reagovala hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.

Vstup do Bratislavy bez odkrytej tabule.
Vstup do Bratislavy bez odkrytej tabule. Foto: TV Markíza
 

Podľa Drahovského pochybenie je dôsledkom toho, že pri projekte chýba zhotoviteľovi postup jednotlivých prác, ktorý by niekto kontroloval.

„Prax je taká, že oni majú zakreslený začiatočný a konečný stav a robotníci, ktorí nemajú ani vodičský, to robia v tom poradí, ako uznajú za vhodné," myslí si.

Štefuca zas ľudom odporúča, aby boli obozretní a radšej jazdili pomalšie. „Ide o zmätok, ktorý niekto spôsobil, aby sme boli voči sebe ohľaduplní. Áno, na represiu tu máme orgánov dosť, ale na organizáciu jazdy a bezpečnosť na cestách evidentne málo," dodal.

Tému spracoval David Vido.

 

 Celé Televízne noviny si pozrite na markizaplus.sk.

Komentáre ( 0)

 

VIAC Z Domáce

Už ste čítali?